Ceramika artystyczna unikatowa.

Rzeźba „Wilczyca”
autor: Domicella Bożekowska (1927-2019)
Ceramika
Lata 60-te.
Stan bardzo dobry.
Wymiary: 26 x 39 cm.
Rzeźba przedstawia charakterystyczny temat dla twórczości rzeźbiarskiej artystki – wilki.

Nota biograficzna na końcu. Zdjęcia poniżej. 

Cena: 2 400 zł
Darmowa wysyłka kurierska.

Jak kupić?
Proszę o wiadomość email na adres: info@galeriadas.pl
lub telefon: 604 509 950

Po opóźnionym przez wojnę ukończeniu szkoły studiuje rzeźbę w Krakowie, a następnie na ASP w Warszawie. Po dyplomie podejmuje studia na Weterynarii, przerwane po dwóch latach.
1965 – 70 robi rzeźby, mozaiki, rysunki, fotografuje i filmuje. Samodzielnie studiuje botanikę i ekologię, ponieważ potrzebuje tego do pracy w dziedzinie architektury zieleni i krajobrazu. Jednocześnie prowadzi własne studia w dziedzinie etologii.
1972 – Znaczącym wydarzeniem w jej biografii twórczej jest wystawa „Szanuj Zieleń”– ze względu na na nowatorską formę i zaangażowanie w sprawę ochrony przyrody.
Wystawa została jednak w mediach całkowicie przemilczana, jako że temat był tabu.
1973-75 – krótkie podróże studyjne do Francji i Anglii
W 1975 r. rozpoczyna pracę jako architekt zieleni w biurze architektonicznym. Realizuje projekt terenów zielonych na osiedlu „Szwoleżerów”, (inż. arch. prof. Halina Skibniewska), które uzyskuje tytuł „Mister Warszawy”i nagrodę „Sześcianu”. Ponadto projekt ten uzyskał drugą nagrodę w ogólnopolskim konkursie rozpisanym w tym czasie przez ZPAP. Kontynuując ten nurt swojej twórczości bierze udział w kompleksowych pracach studyjnych w dziedzinie architektury krajobrazu, m. in. w projekcie ogrodu zoologicznego i botanicznego we Włocławku.
1978 – Wystawa „Wróg Publiczny Nr 1“ w obronie ostatnich polskich wilków, którym zagrażało wówczas kompletne wytępienie. Dzięki współpracy świadomych wagi problemu naukowców i dziennikarzy wystawa odbiła się szerokim echem. Nie osiągnęła wówczas swego celu – wzięcia wilków pod ochronę. Udało się jednak doprowadzić do zniesienia premii za odstrzał i wprowadzenia sezonu ochronnego.

1979-81 – Podróże studyjne do Indii i Nepalu.
1982 – emigruje do Niemiec i pracuje początkowo w Zwingenbergu a następnie – do dzisiaj – w Darmsztacie.
1986 – Podróż studyjna do Chin.

Na przestrzeni ostatnich 10-ciu lat nawiązuje na nowo kontakty ze środowiskiem artystycznym w Polsce. Wzięła udział w kilku wystawach zbiorowych, w 2001 i 2002 r. pokazała w Warszawie dwie indywidualne wystawy swoich prac. Ta w 2002 r. była rodzajem kontynuacji jej tematycznych wystaw z lat 70-tych. Jej tytuł „Nadzwierzęta – Podzwierzęta” wynika z sytuacji, w której zwierzę staje się ofiarą przesądów, obiektem bałwochwalczego kultu, bądź przeciwnie – zabobonnej nienawiści. Obie sytuacje doprowadziły już wielokrotnie do niezmierzonych cierpień niezliczonych zwierząt i przyczyniają się do dziś do nieuznawania na prawie całym świecie żadnych praw zwierząt. Ostatnia wystawa, ta w Darmsztacie, była małym prywatnym przyczynkiem Domicelli do faktu ogłoszenia w Niemczech wilka „Zwierzęciem roku 2003”, co jednak – poza tą deklaracją – nie dawało się raczej odczuć.
Domicella jest przede wszystkim rzeźbiarką, potrafi jednak również znakomicie rysować. To właśnie dwa rysunki tuszem i pędzlem zapewniły jej, w ostrej, międzynarodowej konkurencji (jury pozostawiło 171 prac z ponad 3500, zgłoszonych ze 120 krajów) miejsce na towarzyszącej olimpiadzie w Atenach wystawie „ARTiade – 2004”.

Ważniejsze realizacje:
1965 – Mozaika na elewacji sp-ni „Saturn” w Warszawie (dług. ca 5 m).
1968 – Mozaika w kopalni „Staszic” w Katowicach. (30 m²)
1978/79 – Grupa „Bawoły I” w parku w Rusinowej k. Wałbrzycha (kamionka częściowo szkliwiona.
1985/6 – Grupa „Bawoły II” w prywatnym parku rodziny Merck w Seeheim-Jugenheim

Udział w wystawach zbiorowych
1964 – 1980 corocznie, m. in:
1966 Nancy
1967 Nancy
1967 Warszawa (Medal)
1969 Faenza
1970 Arezzo
1970 Warszawa (Medal)
1971 Budapeszt
1972 Barcelona
1976 Warszawa (2. i 3. Nagr)
1983 Landau, Singen, Bonn
1989 Griesheim
1998 Warszawa
1999 Warszawa
2000 Warszawa
2004 Ateny – ARTiade
2004 Harz – St. Andreas

Wyst. indywidualne
1962 Warszawa
1967 Wiedeń, Berlin (Ost), Praga, Sofia
1970 Warszawa („Rzeźba w ogrodzie“)
1971 Warszawa („Fuga“)
1972 Warszawa(„Szanuj Zieleń“)
1978 Warszawa („Wróg publiczny Nr 1.“)
1979 Katmandu
1980 New Delhi
1982 Zwingenberg a. d. Bergstrasse
1983 Hoffnungstal b. Köln
1985 Kolonia, Zwingenberg
1985 Darmsztat
1986 Darmsztat
1987 – 97 stała wystawa w pracowni artystki w Darmsztat
2000 Darmsztat („Gartenriesen“)
2001 Warszawa (Retrospektywa)
2002 Warszawa („Nadzwierzęta – Podzwierz.“)
2003 Darmsztat („Wolf – Tier des Jahres“)

Ostatnie lata:

Wystawy indywidualne:
2008 Warszawa, – „Moja rodzina i inne zwierzęta”
2010 Darmstadt – Wystawa w „Showroom” u Elisabeth i Joachima Kuhlmannów (Marienhöhe)

Udział w wyst. Zbiorowych:
2010 Wystawa pokonkursowa, konkursu na rysunek Fmy. Henkel
2011 Wystawa pokonkursowa konkursu rzeźby w Ursusie
2011 Wystawa rzeźby okręgu warszawskiego ZPAP
2012 Wystawa rzeźby w Hotelu Nowotel Warszawa

Żródło: http://owzpap.org/artysci/bozekowska-domicella/